シンガポールのライブコマースサイトでの日本産食品の販売!

Japanese food products sales on a live commerce site in Singapore!

■概要 / Background

シンガポールにおいては、日本産食材の需要は他の海外諸国に比べて非常に根強いものがございます。弊社の事業パートナーが立ち上げたFACEBOOK上のライブコマースサイトである"Singapore Home Cooks"では、週に1回月曜日を日本産食材の日として、日本からの食材を販売を実施しております。

In Singapore, the demand for Japanese food products is much stronger than in other overseas countries. "Singapore Home Cooks", a live commerce site on FACEBOOK launched by one of our business partners, has been selling Japanese food products once a week on Mondays as Japanese Food Day.


■活動内容 / Activitites

弊社では、日本からの特徴のある食材でシンガポールマーケットで販売見込みが高そうな食品を常に探して、シンガポールでのライブコマースサイトでの販売を実施しております。

また、今後シンガポールマーケットに入っていきたいと考えておられる"自治体"や"生産者"に方々に対して、現地でのPR活動の一環として、当ライブコマースサイトを活用して現地マーケットでの認知向上のお手伝いをさせて頂いております。特に当該サイトでは、一般消費者だけではなく、現地のスーパーマーケットやレストランのバイヤーからも良く視聴されており、このサイトでの販売を通じてB2Bのビジネスに繋がった実績もございます。

そして、このサイト単体でもPRとセットで実施していただくことで、過年度実績との比較で数十倍の売り上げを記録しております。

We are always looking for unique food products from Japan that have high sales potential in the Singapore market, and selling them on our live commerce site in Singapore.

We also help local governments and producers who want to enter the Singaporean market to improve their recognition in the local market by using our live commerce site as part of their PR activities. In particular, the site is often viewed not only by general consumers but also by buyers of local supermarkets and restaurants, and we have a track record of B2B business through sales on this site.

In addition, by implementing this site on its own as well as in conjunction with PR, we have recorded a dozen-fold increase in sales compared to previous years.

海外マーケットに根ざしたローカル視点を持つマーケティングパートナー

海外パートナー企業:7カ国(シンガポール・マレーシア・インドネシア・フィリピン・タイ・ベトナム・台湾)・海外メディア数:200社以上・支援実績数:500社以上

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