英語・中国語でのソーシャルメディア運用

Social media operation in English and Chinese

■概要 / Background

海外においては、日本以上にソーシャルメディアの利用率が非常に高いです。シンガポール・タイでのFACEBOOKの利用率は80%以上。マレーシアでも70%以上となっております。そのため、各国においてソーシャルメディアマーケティングは必ずと言っていいほど必要な施策となっております。ただし、運用といっても単純にただ投稿すれば良いのではなく、これだけソーシャルメディアが発達している国々では、ターゲットを絞り込んで、内容を吟味して投稿をしなければ狙った通りの結果を生み出すことは難しい状況となっております。
Social media usage out of Japan is much higher than in Japan. FACEBOOK usage ratio in Singapore and Thailand is more than 80%. It is over 70% in Malaysia. For this reason, social media marketing is almost always a necessary measures in respective South East Asian country. However, Social media operation is not so simple just like a matter of posting. In countries where social media is developed so much, if you do not post carefully after narrowing down the target, it is a difficult to achieve the intended results.


■活動内容

FACEBOOKを始めとしたソーシャルメディアの運用支援をしております。対象ソーシャルメディアは、FACEBOOK, Instagram, Twitter, 微博。そして5G時代を迎えて今後更に伸びてくると思われるYouTubeとなります。
また実績として、FACEBOOK運用でフォロワー0から5,000人以上(99%外国人)。微博運用でフォロワー0から50,000人までの増加支援。そしてソーシャルメディアでの広告運用で、東南アジアで開催したライブイベントにおけるチケット購入率90%以上とした実績がございます。

We support social media operations such as FACEBOOK e.t.c. The targeted social media are FACEBOOK, Instagram, Twitter, and Weibo. In addition to that, in the 5G era, YouTube is expected to grow further in the future.

As a track record, we achieved 0 to more than 5,000 followers (99% foreigners) in FACEBOOK operation and support for increasing the number of followers from 0 to 50,000 in Weibo. In addition, we have achieved a ticket purchase rate of 90% or more at live events held in Southeast Asia through advertising operations on social media.




海外マーケットに根ざしたローカル視点を持つマーケティングパートナー

海外パートナー企業:7カ国(シンガポール・マレーシア・インドネシア・フィリピン・タイ・ベトナム・台湾)・海外メディア数:200社以上・支援実績数:500社以上

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