東南アジアマーケットでのPRサポート

PR support in the Southeast Asian market

■概要 / Background

東南アジアでのPR手法は、日本でPRを実施する場合と比較して大幅に手法が異なっております。また対象一つとっても、日本との比較でメディアに匹敵するようなインフルエンサーやブロガーが多く存在しているため、単純にメディアだけを対象としたPRだけでは不十分な場合もございます。その問題を解決するためには、現地マーケットに精通したパートナーの存在はかかすことはできません。
The PR method in Southeast Asia is significantly different from the PR method in Japan. In addition, there are many influencers and bloggers that compete with the media in comparison with Japan, so simple PR for the media alone may not be enough. In order to solve that problem, it is compulsory to have a partner who is familiar very much with the local market.


■活動内容 / Activities

東南アジア各国に現地マーケットをよく理解したパートナーと協業することで、お客様の商品・サービス・コンテンツをマーケットに360度で展開するお手伝いをしております。例えばマレーシアでは、アーティストPRで1回で30社50人のメディアにお集まり頂き、メディアイベントの開催をしました。また同じタイミングで、ラジオ局6局とテレビ番組の生番組1本への出演のサポートをしました。
By cooperating with partners who understand the local market in respective Southeast Asian country, we help customers to expand their products, services and contents to the market at 360 degrees. For example, we arranged a media event held with 30 persons from 50 media companies at one time for artist PR in Malaysia. At the same time we also supported  6 radio stations and 1 live TV program visits.




海外マーケットに根ざしたローカル視点を持つマーケティングパートナー

海外パートナー企業:7カ国(シンガポール・マレーシア・インドネシア・フィリピン・タイ・ベトナム・台湾)・海外メディア数:200社以上・支援実績数:500社以上

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