東南アジアメディアへの広告出稿

Advertising on Southeast Asian media

■概要 / Background

東南アジア各国では、距離的に近いとは雖も文化的な違いにより強いメディアや広告・PRの展開方法や、クリエイティブを制作した際に人々の興味をひく色など大きく異なっております。例えば、マレーシアでは未だにラジオの影響力が高いことや、フィリピンでは、屋外広告の影響力が高いなど。そして効果的な打ち出しをする上では、現地マーケットに精通したパートナーの存在をか欠かすことはできません。
Although the distance from Japan is rather closer, but Southeast Asian countries differ greatly in the way of media mix, advertising, public relations due to the cultural gaps and also in the colors that attract people's interest in the creatives. For example, radio is still strong efficiency in Malaysia and outdoor advertising is high impacts in the Philippines. And in order to execute effective marketing tactics, it is essential to have a partner who is familiar with the local market.


■活動内容 / Activities

東南アジアのメディアを一覧化したADBBITの運営。東南アジアのマーケティングセミナーの開催から、実際の広告出稿までをサポートしております。具体的には、シンガポールのB2Cサービス企業の現地高級ライフスタイル雑誌への広告掲載や、飲食店のライフスタイルウェブメディアの新店オープンの記事広告掲載などを支援しました。
We manage "ADBBIT" which lists Southeast Asian media and support from the Southeast Asian marketing seminar to the actual advertisement placement. In particular, we helped a B2C service company in Singapore advertise in a local luxury lifestyle magazine and posted an advertisement for a restaurant on lifestyle web media upon their store opening.



■掲載事例 / Posted examples

海外マーケットに根ざしたローカル視点を持つマーケティングパートナー

海外パートナー企業:7カ国(シンガポール・マレーシア・インドネシア・フィリピン・タイ・ベトナム・台湾)・海外メディア数:200社以上・支援実績数:500社以上

0コメント

  • 1000 / 1000